Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Radikalizace české společnosti v důsledku nemoci COVID-19
MINAŘÍK, Dominik
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou radikalizace obyvatel v České republice, kdy se jedná o neustále se vyvíjející fenomén a krize způsobená epidemií COVID-19 mohla mít vliv na tento proces, kdy předložená diplomová práce podtrhuje důležité skutečnosti spojené s tímto fenoménem. Práce obsahuje teoretickou část, ve které se autor zaměřuje na představení a pohledy pojmů provázaných se zvoleným tématem, jako jsou radikalismus a extremismus. Ve stručnosti je shrnuto i postavení jednotlivých ideologií, které působí při procesu radikalizace obyvatelstva a následném extremistickém projevu jednotlivce či skupin. Zvolená problematika poukazuje na nebezpečí hrozící právě vůči demokratické společnosti a vlnu tzv. populistů v politickém spektru, kteří přicházejí v době krize s často jednoduchým, ale neuskutečnitelným řešením nastalé situace. V rámci takového spojení krize v podobě COVID-19 a vlivu možné radikalizace společnosti práce sleduje a vyhodnocuje takové dění, kdy jsou sumarizována aktuální opatření v boji s radikální scénou v ČR ze strany příslušných složek státu a studentem navržena vlastní opatření. V neposlední řadě jsou taková bezpečností rizika a opatření srovnána na poli mezinárodního měřítka.
Participace podporovatelů občanského spolku Milionu chvilek na demokratickém procesu
Vlčková, Adéla ; Císař, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Pro fungující a stabilní demokracii je nezbytná angažovanost a aktivita občanské společnosti na demokratickém procesu, která nabývá volebního a nevolebního charakteru. Současné výzkumy ukazují, že politická participace vyžaduje schopnosti a motivaci k zapojení, a to ideálně za podpory skupiny, která takovou účast žádá. Milion chvilek pro demokracii, je občanské hnutí, které vyzývá občany České republiky, aby se zapojovali do aktivit, které mohou ovlivnit veřejné dění ve prospěch demokracie. Práce zkoumá sympatizanty zmíněného hnutí. Výsledky ukazují, že se jedná o skupinu, která disponuje vyššími individuálními zdroji, vyšším politickým zájmem a nedůvěrou v současnou vládnoucí garnituru. Sympatizanti občanského hnutí se více politicky participují, a to zejména v aktivitách, které spolek akcentuje. Modelace příslušnosti ke spolku ukázala, že nelze ignorovat skutečnost, že spolek byl původně protestním hnutím. Klíčová slova politická participace, volební a nevolební participace, občanské hnutí, aktivní občané, demonstrace, petice, politika, logistická regresní analýza Název Participace podporovatelů občanského spolku Milion chvilek na demokratickém procesu
Postoje české veřejnosti k demonstracím pořádaným spolkem Milion chvilek pro demokracii – leden 2020
Čadová, Naděžda
Do svého lednového šetření zařadilo Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR sadu otázek týkajících se postojů českých občanů k demonstracím obecně a poté specificky k demonstracím, které pořádá spolek Milion chvilek pro demokracii. Na úvod celého bloku jsme všem respondentům položili otázku, zda podle jejich názoru je, nebo není důležité vyjadřovat svůj názor účastí na demonstracích. Nadpoloviční většina (52 %) české veřejnosti se domnívá, že je důležité vyjadřovat svůj názor účastí na demonstracích. Téměř dvě třetiny (64 %) české veřejnosti nejen slyšely o demonstracích pořádaných spolkem Milion chvilek pro demokracii, ale také ví zhruba (36 %) nebo dokonce velmi dobře (28 %), čeho se tyto demonstrace týkají. Demonstrace pořádané spolkem Milion chvilek pro demokracii podporuje přibližně třetina českých občanů (32 %), nadpoloviční většina (52 %) je naopak nepodporuje.
SDS a jeho role v událostech 60. let v SRN
Skotnicová, Anita ; Šmidrkal, Václav (vedoucí práce) ; Kučera, Rudolf (oponent)
Šedesátá léta byla v západním světě poznamenána velkým množstvím demonstrací, které se v převážné většině případů účastnili především studenti. Zvýšená občanská aktivita mladé generace se nejdříve projevila v USA, kdy studenti protestovali proti válce ve Vietnamu. Ve Spolkové republice Německo patřilo dění ve Vietnamu též k důležitým tématům, ale zároveň se v té době projevily dlouhodobé společenské problémy. Přitom došlo ke změnám na politické i kulturní úrovni. Za této konstelace se ve druhé polovině 60. let v SRN konala série bouřlivých demonstrací. Tato práce se zaměřuje na "Socialistický německý studentský svaz" (krátce SDS), který se stal pomyslným motorem studentského protestního hnutí 60. let. V práci je nejprve představen celosvětový kontext, poté hlavní témata a mezníky povalečného vývoje v SRN v politické, společenské a kulturní oblasti. Následovně je popsán vývoj v rámci SDS s důrazem na hlavní témata, kterými se svaz zabýval. Poté je analyzován samotný průběh demonstrací v 60. letech, činnost SDS a následný vývoj po roce 1969. V závěru je nabídnuto zhodnocení, na kolik se SDS v 60. letech podařilo prosadit jeho dlouhodobé cíle.
Politický vývoj na Ukrajině po parlamentních volbách v říjnu 2012 pohledem českého periodického tisku
Čeplová, Eva ; Příhoda, Marek (vedoucí práce) ; Mokryk, Radomyr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá reflexí parlamentních voleb v říjnu 2012 na Ukrajině a následným politickým vývojem v zemi do summitu Východního partnerství konaném ve dnech 28. a 29. 11. 2013 ve Vilniusu na stránkách českého periodického tisku, jmenovitě v denících Právo, Lidových novinách, Hospodářských novinách a deníku MF DNES. Akcentován je především proces přípravných jednání, která měla vést k podpisu asociační smlouvy. První část věnujeme stručné sumarizaci hlavních událostí, jež se na Ukrajině ve sledovaném období udály. V klíčové části již sledujeme postoj periodik k tomuto dění. Příspěvky jsme pro větší přehlednost rozdělili do dvou kapitol-na informativní články a zprávy a na komentáře a analytické články.
Bible jako literární dílo ve výuce literatury na gymnáziu
Přibylová, Kateřina ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
První část diplomové práce informuje obecně o bibli, o jejím vzniku, dělení, jazyku, překladech. Podrobněji je pojednáno o překladech do češtiny a adaptacích, které má gymnaziální učitel k dispozici. Jedna z kapitol se orientuje na biblickou frazeologii a poukazuje na to, jak hluboce je v nás jazyk bible zakořeněn, další kapitola - Intertextovost a bible - zase stručně zachycuje, jak velký počet děl na bibli navazuje, a předkládá text, se kterým by bylo možné pracovat v rámci hodin literatury. Druhá část se zabývá kurikulárními dokumenty a též učebnicemi a čítankami ve vztahu k bibli. Při rozboru rámcově vzdělávacích programů jsou nabídnuty možnosti, jak při výuce o bibli naplňovat některé stanovené cíle RVP, ať již ve vzdělávací oblasti Jazyk a komunikace, nebo v oblasti Člověk a společnost. Zaznamenává také, jak se bible může uplatnit v průřezových tématech. Následuje rozbor tří vybraných školních vzdělávacích programů, přičemž každý z nich přistupuje k bibli jiným způsobem, pracuje s ní v jiném ročníku, v rámci různých celků. Kapitola věnující se učebnicím literatury a čítankám poskytuje náhled na to, jaké informace a ukázky jsou žákům tímto médiem předkládány a dovoluje si je hodnotit. Praktická část diplomové práce obsahuje vyhodnocení "miniprůzkumu", který probíhal mezi žáky čtvrtých ročníků...
Aktivity současného českého anarchistického hnutí
Holub, Tadeáš ; Kotík, Michal (vedoucí práce) ; Volek, Martin (oponent)
Následující práce byla napsána, aby poskytla pohled na anarchistické hnutí v podobě jeho nenásilných aktivit, kterým není v médiích věnováno místo. V mé práci jsem se zaměřil na poskytnutí pohledu na formy těchto aktivit současného českého anarchistického hnutí. Za použití kvalitativních výzkumných metod, v podobě obsahové analýzy anarchistických periodik vycházející z metody zakotvené teorie, jsem identifikoval tři hlavní druhy aktivit anarchistického hnutí. Tyto aktivity se navzájem prolínají a je jim vlastní spolupráce s dnešními občanskými iniciativami, které anarchistům poskytují prostor pro pravděpodobnější dosažení svých cílů a pro šíření anarchistických myšlenek mezi podobě smýšlejícími lidmi.
Návrh implementace nových poznatků z interdisciplinárního oboru "nanotechnologie" do výuky přírodovědných předmětů na SŠ a příspěvek k edukaci studentů učitelství chemie v tomto oboru
Hájková, Zdeňka ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Procházka, Marek (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá možnými zp soby implementace zajímavých a d ležitých poznatk z oblasti "nanosv ta" do výuky p írodov dných p edm na st ední škole. K tomuto ú elu byly zpra- covány následující materiály: výukový text (zárove slouží coby teoretický podklad práce, který shr- nuje základní informace o nanotechnologii a nanov ), dále multimediální PowerPointová prezenta- ce, návrh projektu "Když se ekne NANOTECHNOLOGIE…", návrh exkurze, motiva ní a osvojova- cí mezip edm tové úlohy s tematikou "nano", dva testy zam ené na nanotechnologii a pokro ilé typy mikroskopií (elektronovou mikroskopii a mikroskopii skenující sondou) a jednoduché demonstrace. Navržený projekt byl testován na dvou pražských gymnáziích. Realizována a vyhodnocena byla také exkurze. Oboje se u žák setkalo s pr rným ohlasem. Práci dopl uje CD s prezentací a tiskovými verzemi projektu, pre-, posttestu a pracovních list k exkurzi, mezip edm tových úloh a testových položek. Na CD jsou uloženy také fotografie a žákovské výstupy z realizace projektu. Práce dále ob- sahuje vyhodnocení dotazníku "U it (se) o "nano" - ANO nebo NE?" a v nuje se ješt problematice vzd lávání student u itelství chemie v oboru nanotechnologie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.